Iets van uw gading?

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Tue Apr 8 19:54:34 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Mark Giebels" <mark at giebels.org> schreef:

> De politie en geprivatiseerde opsporingsdiensten zijn inderdaad big
> business in de VS. En vergeet uiteraard de geprivatiseerde
> gevangenissen niet. Gecombineerd met aan campagnegeld verslaafde
> politici zal die war on drugs voorlopig niet gestopt kunnen worden.
> Alles wijst op het tegendeel. Politici zijn eerder trots op stijgende
> aantallen gevangen (leverde onze governor Davis een 'endorsement' van
> de invloedrijke vakbond van gevangenispersoneel op). Spotjes over hoe
> gevaarlijk marijuana wel niet is zijn hier dan ook dagelijks op tv te
> zien.

130.000 federale gevangenen -> 35.000 bewaarders, etc.
25.000 fed.gevangenen -> 5.000 prive/staatsbewaarders
1.300.000 state prisoners -> 350.000 bewaarders
650.000 local jails -> 200.000 bewaarders
150.000 juvenile, etc. -> 40.000 bewaarders
1 op de 125 opgesloten en 1 op de 450 als bewaarder

Daarnaast staats en federale politie, fbi, etc. en niet te vergeten toeleveranciers van dit alles.

Iedereen van de 280 miljoen heeft dus wel (direct of indirect) iets van doen hiermee.
Yeh, big business.

Vraag me af waar het 'turning point' ligt, zodat de meerderheid begint te zeggen dat die gekkigheid nu eens op moet houden.

Zal wel alleen gebeuren als het financieel niet meer op te brengen is. En zelfs dan wordt het misschien nog wel afgedwongen.
Andere mogelijkheid is als de ene helft de andere juridisch gaat beroven :).

De staten komen in ieder geval financieel al in grote problemen, de centrale regering redt het alleen nog maar met een tekort van 5% BNP, dat nu
na de belastingherziening alleen nog maar groter wordt.

Staten financieren nu al aanzienlijk door obligaties voor tabaksvorderingen uit te geven. Kan leuk worden als b.v. Philip Morris om zou vallen.

> Groeten,
> Mark
> Berkeley, California

Groet,

Cees Binkhorst - cees at binkhorst.xs4all.nl

Een paar recente uitspraken:
'Als de VN relevant willen zijn, moeten ze precies doen wat ik zeg.'
'Ik weet dat ik tegen de wensen van de Security Council en de tekst
van het VN-verdrag in ga, maar ik doe het wel om een VN-resolutie
uit te voeren.'
Een oude uitspraak van Thomas Paine uit 1795 "Every man must
finally  see the necessity of  protecting the rights of others as the
most effectual security for his own"