Staatstelevisie en Wolffensperger

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Thu Sep 26 17:34:14 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Fritz,

En ik snap niet dat jij zo badinerend over Mat kunt doen. Want wij kennen in
nederland al veeeeeele jaren zoiets als een redactiestatuut dat moet
voorkomen dat de commercie (veel) invloed op het redactioneel beleid krijgt.
Als dat vanuit zoiets als commercie al als onwenselijk wordt ervaren, dan is
het toch al helemaal onwenselijk dat de politiek er zich mee bemoeit?
En daar gaat het (volgens mij) Herman om: willen wij hier in ons land
Italiaanse toestanden waarbij de premier een overheersende invloed op de
media heeft? Ik moet toegeven dat Matje slechts een kleine stap in die
richting doet, maar iedere reis begint met een eerste stap. Ik persoonlijk
zou die reis niet mee willen maken.

Enne, ik kan behoorlijk wat van de publieke omroep best waarderen hoor!
Ik vind bijvoorbeeld de VPRO vaak best aardig. Rondom 10 is ook wel te
bekijken. En als jij dat niet kunt, tsja, daar hebben we toch de
commercielen voor toegelaten?

;-)

Martin Lentink