ICT Beleid D'66 / Investeringen

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Wed Sep 25 23:38:21 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> said:
>Wat een opluchting, zulke standpunten, na die zondvloed van techneutische
>opmerkingen en wensen. De ICT schijnt voor veel D66-ers het zelfgekozen
>politiek asiel te zijn. Dat men nog steeds gelooft in de 'Nieuwe Economie'
>als model zegt iets van de waarden van onze sociaal-liberalen.

Als je me verteld wat je onder Nieuwe Economie verstaat, zeg ik je of ik erin
geloof :-). Dat ik een Internetprovider bedrijf, zal misschien wel een hint
kunnen zijn...

>Niet-industrieel denken over de informatiemaatschappij is overigens
>zeldzaam. Het gaat meestal om enkele auteurs en in Nederland om enkele
>informatiewetenschappers in N'gen, Tilburg en soms A'dam. Maar dat is een
>aparte draad waard.

Industrieel denken als in de KPN Nederland laten verglasvezelen? Nee. Maar
helaas heeft niemand oog voor het succes van de cooperaties die er nog
bestaan, en de overheid heeft bewezen slecht in dit soort dingen te zijn, dus
dan moet je het de markt maar laten uitvoeren...

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B