ICT Beleid D'66 / Investeringen

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Sun Sep 22 13:57:04 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees Binkhorst <cees at binkhorst.xs4all.nl> said:
>Dat was mijn ervaring ook (weliswaar iets minder :), dus waar zit voor KPN de winst?
>Een variabele vette rekening wordt vervangen door een structureel lager vast bedrag.
>Bedrijfseconomisch niet zo gezond lijkt me.

Als zij het niet doen, doet BBned het wel. Dan zijn ze de vette rekening kwijt
zonder dat er wat tegenover staat. En je kan beter tevreden klanten met een
vaste lage rekening hebben dan ontevreden klanten met een hoge variabele
rekening - de eerste groep zal lang niet zo snel overschakelen naar de
concurrent en is daarom bedrijfseconomisch gezonder (het gaat tenslotte om het
lange-termijn resultaat).

>Ik heb al verhalen gelezen dat de beschikbaarheid van breedband internet in de
>verkoop(waarde) van huizen meespeelt!

Dat kan ik me goed voorstellen. Een collega van me is naar een ander dorp
verhuist omdat hij bij ons in het dorp geen kabel/ADSL kon krijgen.

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B