ICT Beleid D'66 / Investeringen

Elbert Streek streeke at IAE.NL
Fri Sep 20 14:33:45 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees,

 Dat kan ik mij wel voorstellen. Een huis zonder de mogelijkheid van
breedband internet is voor mij iets als een huis zonder water of gas.
Overigens zijn er nog steeds huizen in Nederland die niet aangesloten
zijn op waterleiding en gasleiding.

Vorig jaar is nog een amendement van de afdeling subregio ZO Brabant
afgewezen door D66 om in het bouwbesluit op te nemen dat glasvezel
aansluiting verplicht is.
Hiermee had ik het doel om klaar te zijn voor de digitale toekomst en
een tweede doel was de monopolisten KPN en kabelboeren dwars te zitten.
Het laatste stukje moet dan in handen van de gemeente of nog liever in
een stichting van huiseigenaren komen.
Huidige initiatieven worden nu omzeep geholpen door deze monopolisten,
KPN wil natuurlijk ADSL op hun draadje aanbieden en UPC wil natuurlijk
TV signalen op hun kabel aanbieden. De kenniswijk in Eindhoven en
Helmond dreigt hieraan ten onder te gaan.

Mvg,

Eibert van de Streek