ICT Beleid D'66 / Investeringen

Mathijs Tieleman mathijs at TIELEMAN.NU
Thu Sep 19 23:01:42 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, 2002-09-19 at 11:53, Martin Lentink wrote:
> [...]
> verstedelijkte gebieden, daar een stevige concurrentie aangaan en de
> landelijke gebieden volkomen laten liggen.
> Ook op de Veluwe en in de Achterhoek en Drente staan scholen....
>
> Martin
>
> P.S.: Als ik aan KPN vraag wanneer ze denken hier ADSL aan te gaan bieden
> krijg ik als antwoord: 'niet in de voorzienbare toekomst'. Nuon is bezig
> geweest met een test voor PLC-internet, maar zegt ook doodleuk eerst in de
> steden te willen beginnen, waar de concurrentie er al is, en terwijl de
> bekabeling overal in het landelijk gebied al aanwezig is....

@Home heeft een redelijke verspreiding van bekabeling in noordelijke en
oostelijke gebieden. Ook BT Ignite heeft een bijna landelijk
glasvezelnet. Daarnaast zijn er mogelijkheden voldoende om satelliet
aansluitingen te gebruiken tegen redelijke (!!) kosten. Daar gaan we
gemakshalve aan voorbij?

Mvg,
Mathijs Tieleman.