Verval onvrije blablabla; het gaat om Stichting-Structuur Gre enpeace

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Sep 19 14:35:52 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 14:19 19-09-2002 +0200, Aris B. wrote:

>De zaak deed me denken aan de atoompacifistische kraker "Bingel" die rond
>1984 tijdens het beslissende Kruisrakettendebat in (de oude zaal van) de
>Tweede Kamer via het "notulistentrapje" binnendrong en tot stomme verbazing
>van ministers en kamerleden een tafel midden in de zaal beklom en een kort,
>vlammend betoog tegen plaatsing van raketten afstak.

Leuk voorbeeld. Die Bingel ken ik wel een beetje, van vroeger. De man is nog jaren en jaren door media achtervolgd met zijn actie, is in de Baghwan gegaan, is gaan mediteren, is omgeturnd en in de hulpverlening terechtgekomen. Maar, beste Bernard, vind jij nu ook niet dat er wat overspannen gereageerd wordt op deze actie van Greenpeace? De meeste babyboomers die thans aan de macht zijn hebben "buitenparlementaire" acties van harte toegejuicht. Hebben applaus aan de Provo's gegeven. Vonden de meest bizarre, en dus opvallende, vormen van demonstreren uit ("ludiek" heette dat ooit). En nu ineens is deze man van Greenpeace een demon. Times are a ' changing....