Semantische vraag (was:: DEMOcratie en democraten66)

Tue Sep 10 17:04:13 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl>
Datum: dinsdag 10 september 2002 16:35

>Ik stel voor daarvoor alhier de volgende term te gebruiken:
>
>        ijdeltuitjesoponthoud

Kunnen we dat net als bij die sigaretten ook gelijk zwartwit erbij op hun
pakjes laten plakken.
Ik had al: Politici kunnen ernstige schade toebrengen aan u en u omgeving
Helaas is dat ijdeltuitjes (te subjectief) niet toegelaten onder de nieuwe
schadebeperkende reguleringen mbt politici van de EG, dus dat wordt:

Voorop hun pakjes: Politici kunnen leiden tot tergend langzaam, pijnlijk
oponthoud

En achterop: Politiek is oponthoud

Jij benoemt inderdaad de onderliggende psychologische oorzaak van al dat
politieke geproblematiseer, dat tijdens het oppositionele
irrelevante-vragenuurtje vanmiddag nog duidelijker dan ooit gedemonstreerd
werd door nog erger dan voorheen falend groenlinkspaars66 geneuzel.
Alle ministers en de -president hadden dan ook geen enkele moeite de burgers
die toekeken duidelijk te maken dat zij zich wel serieus en ambitieus
bezighouden met het eindelijk eens oplossen van echte grote mensenproblemen
van die burgers zelf, door hun oplossingen steeds op elke zelfde vraag door
de volgende groenlinkspaarse66-er herhaald weer in andere woorden en met
andere voorbeelden en vergelijkingen te herhalen (bijvoorbeeld over de
groenlinkspaarse66 gezondheidszorg: we sluiten de algemene-bijstandsloketten
toch ook niet in oktober als onze budgetten niet kloppen).
En door voor de burger irrelevante vragen af te doen met uiterst korte
antwoorden die er steeds weer op neer kwamen dat als die vraag voor de
burgers ooit misschien relevant zou worden het kabinet Balkenende 2 zich er
dan zeker over zal buigen. Bravo!

En op de als laatste voor de zoveelste keer in weer andere woorden herhaalde
vraag van Boris van der Ham aan een minister antwoordde Balkenende direct
zelf, dat nadat die vraag nu al zoveel keer door de minister-president
beantwoord was, de minister zelf het antwoord nu toch ook wel begrepen zou
hebben, om zo de overbodigheid van Boris als laatste in de eindeloze rij
irrelevante ijdeltuitjes zelf voor gek te zetten in plaats de door hem
aangevallen minister. Briljant en meesterlijk soepeltjes, die Balkenende,
daar kunnen Van Agt, Lubbers en Kok nog een puntje aan zuigen. Balkenende 3
zou er ook nog wel in kunnen zitten als hij zich blijft concentreren op wat
burgers beweegt en al die ijdeltuiterij saai blijft negeren.

Fritz van Rikxoort