Semantische vraag (was:: DEMOcratie en democraten66)

Tue Sep 10 13:22:15 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>:
>Weer helemaal met je eens, Marc,
>Behalve dan dat over veel homo-s dan  ;-)

 Ach, ik gaf er even een Fortuynse draai aan... kan je zien hoe makkelijk
 zoiets eigenlijk is.    :-)

>Want onze conclusie is toch dat het juist de D66-ers en die andere
>groenlinkspaarse sukkels zijn die gevaarlijk zijn, die NIET hardop en zonder
>taboe analyseren en over het oplossen van de door de BURGERS gevoelde
>problemen praten?

 Oops die zin moet ik even een paar keer lezen...

 Ja, ik vat'm.

 Geloof ik...

 ...wat een gebabbel trouwens plotseling op de lijst. Komt reserve-kamerlid
 Hein ook al weer binnen.

 Ik heb trouwens een vraagje wat betreft dit soort zaken (hopelijk leest
 Henk Vreekamp na Hein's mail nog steeds mee, die kent zoveel woorden)...

 Politici behoren maatschappelijke problemen op te lossen. Maar vaak zien
 we dus dat ze juist problemen veroorzaken. Heeft zoiets een naam ? Zoja,
 dan moeten we die hier te pas en te onpas gaan gebruiken.

 Ik bedoel dus niet iets als 'destructief' - maar iets dat op politici
 van toepassing zij. Zoals een 'iatrogene ziekte' een ziekte is die door
 een arts veroorzaakt is.

 Wie weet de hier van toepassing zijnde kreet ?