Arnhems congres: andere kwesties

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Sep 8 22:55:55 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Michiel,

Ik houd niet van congressen die hoofdzakelijk procedureel zijn. Reeds
eerder meldde ik dat. Ook dit D66-congres had blijkens de agenda een hoog
kletsmajoor-gehalte, mede gezien de moderatoren. Ik verkies
daarom  institutionele niveaus waar wel een inhoudelijk standpunt wordt
uitgewisseld en waar werkelijke besluitvorming plaatsgrijpt. Dat is zuinig
omgaan met tijd en talent.

Wat jij wilt is even een motie afstemmen en dan zou De Graaf gelegitimeerd
zijn voort te schrijden op zijn afbrokkelend pad. Jij ziet een congres als
stemvee, als legitimatie van beleid ongeacht of het goed of fout is. Ik
werk niet mee aan zoiets inhoudelijk-destructiefs.

Ik hoop dat de Graaf over niet al te lange tijd tot de rede komt en het
leiderschap op tijd zal overdragen. De politieke knelpunten heb ik al een
paar dagen terug geformuleerd.

Henk Vreekamp, Utrecht.