No subject

Gerard MJ Bos stouthart-bos at WXS.NL
Sun Sep 8 22:08:11 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Michiel,

Ik ben het geheel eens met je gedachte dat een structurele staatschuld redelijk is. Op het moment dat we geboren worden is het alleszinds redelijk mee te betalen aan de fasciliteiten die zijn opgebouwd. Het biedt een perspectief op het overleven van de eerste 5  jaar dat ongehoord hoog is vergeleken met de rest van de wereld, kansen op onderwijs etc etc. Dat mag best wat kosten inderdaad.

Je spreekt over 30-40% van het BNP.
Dat getal zegt mij niets.
Kun je dat vertalen naar een hapklare brok: hoeveel rente aflossing is dat per jaar voor een alleenstaande en voor een gezin met twee kinderen?
Want dat is wat de mensen willen weten. Wat kost het mij? Geen abstracte getallen.

Overigens doet het me deugd dat je dit nu voorstelt. Ooit was het een idee om het in het programma op te nemen. Met kosten per huishouding inderdaad. Misschien volgende keer.

Groet,
Gerard Bos.

PS. Overigens volstrekt oneens met je voorkeur voor een beweging boven een partij!