Lousewies doet mee!

André van Wanrooij - D66 - a.v.wanrooij at D66.NL
Thu Oct 31 15:52:03 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heren,
Ontluisterend te lezen, deze e-mails over stratego.
Hein, in meerdere e-mails verwijt jij andere "oude politiek", en zeg je op
te komen voor een andere stijl, een nieuw D66.
Met alle respect: deze stratego-spelletjes is echte oude politiek! En ook ik
moet toegeven dat mij de gedachte eveneens bekruipt dat je weloverwogen in
je eigen belang besloten hebt hoe je jezelf in deze dagen profileert.
Dat recht heb je, maar spreek dan niet meer over je wens voor nieuwe
politiek.
Voor eenieder die meeleest:
Ik heb mezelf gekandideerd voor het lijsttrekkerschap. Niet om Thom een hak
te willen zetten of zo, maar enkel om een signaal aan hem mee te geven dat
het ook anders kan en anders moet. De boodschap van D66 moet weer net als in
de beginjaren van onze partij op een rebelse manier overgebracht worden.
Genuanceerde meningen kunnen ook rebels en vurig verwoord worden. Dat
signaal wil ik meegeven.
Een èchte volksveregenwoordiger ben je als je de boodschap belangrijker
vindt dan je eigen persoon. Ik durf het aan om mezelf zeer kwetsbaar op te
stellen. Het gaat mij namelijk niet om mijn eiegen ambities, maar om de
partij en waar zij voor staat!

met democratische groet,
André van Wanrooij
www.andrevanwanrooij.nl