Lousewies doet mee!

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Thu Oct 31 14:39:25 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Herman Beun" <herman.beun at yucom.be>
Sent: Thursday, October 31, 2002 2:10 PM
Subject: RE: Lousewies doet mee!

> [...]
> eens. Ook ik denk dat drie maanden voor de verkiezingen niet het moment
> is om op déze (publieke) manier een strijd over personen te beginnen, en
> ik ben het ook eens met critici (van Kist) die vinden dat hij te
> ongenuanceerd is in het zonder aanzien des persoons afschrijven van de
> Kamerfractie in zijn geheel.
>
> Aan de andere kant ben ik wel blij dát deze kritiek geuit is. Wie zich
> van de huidige fractie nu nog herkiesbaar stelt zal dat toch in elk
> geval extra goed gemotiveerd moeten doen (zoals Thom bijvoorbeeld gedaan

Het is altijd prima om kritiek openlijk te uiten en zeker wanneer dat
betrekking heeft op inhoud, beleid, en niet op personen. En wanneer
inhoudelijke kritiek de zittende fractie noopt zich nog intensiever bezig te
houden met de vraag of zij de juiste zijn om zich te kandideren, prima.
Maar minder prima vind ik het om feitelijk een bepaalde groep leden het
recht te ontzeggen zich te kandideren en voor die kandidatuur steun te
verwerven. Waarin zijn de zittende fractieleden minder dan andere leden?
Laat in onze partij daar nu maar gewoon de leden een uitspraak over doen. Om
Hein te citeren:" Daarbij: het onder druk zetten van mensen om zich niet te
kandideren acht ik niet behoren bij de open en democratische houding die we
als D66 voorstaan.".
De ene kandidaat vindt dit, de nader dat, beargumenteert zijn stellingname
en legt zich vervolgens neer bij het oordeel van de leden. En dat dus zonder
de ander a priori het recht te ontnemen die democratische strijd te voeren.

Martin

> /Herman

(D66 at nic.surfnet.nl).
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66