Thom's democratie (was Re: Lousewies doet mee!)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Oct 31 14:35:01 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 14:10 31/10/2002 +0100, Herman Beun wrote:

>Wie zich van de huidige fractie nu nog herkiesbaar stelt zal dat toch in elk
>geval extra goed gemotiveerd moeten doen (zoals Thom bijvoorbeeld gedaan
>heeft). Dat is winst.

Dat was sowieso al nodig. Daar hadden ze Kist niet voor nodig. Maar wat Thom betreft: hij heeft natuurlijk de interne regels met laarzen getreden. De kandidaatstelling loopt tot maandag, tegenkandidaten zijn nog niet bekend, maar hij stelt al publiekelijk kandidaat. Wat is dat voor actie? Is dit democratie? Hij heeft al een giga voorsprong op zijn tegenkandidaten, alleen al omdat hij publicitair, als fractievz., makkelikjk in het nieuws kan komen. En hij wacht niet eens de 4e november af. Dit is vals spelen.

1. Hij zet zichzelf oneigenlijk op voorsprong
2. Hij zet zijn tegenkandidaten voor paal: die kunnen slechts dienen als democratrische decorstukken bij zijn herverkiezing (die ervaring mocht ik zelf ook eens genieten)
3. hij schendt de termijnen van de kandidaatstelling.

Nee, tegen dit geweld kan ik niet op. Blij dat ik slechts voor het kamerlidmaatschap ga. Mijn God, wat moet die partij van ons eens flink door een herfststorm heen.