Lousewies doet mee!

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Oct 31 14:28:15 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:51 31/10/2002 +0100, Kroes R.E.A. wrote:

>In mijn optiek is er (partijleden, media) geprobeerd om een 'crisis' te
>maken zoals we bij de LPF gezien hebben en eigenlijk ook bij de VVD begin
>dit jaar (Het Jip en Jan-ne-ke ver-haal). Hard tegen hard en wie dáár dan
>boven komt drijven, 'die moet wel dé man of vrouw zijn'.

Volkomen juiste analyse. Zo heb ik het ook beleefd. De hele setting bij Buitenhof was gericht op het hanengevecht. Er werd druk op me uitgeoefend om me tot lijsttrekkerskandidaat uit te roepen. De mediacratie in actie; Buitenhof voert de regie over D66. NO WAY. Tot Wittemans verbazing deed ik niet wat hij had uitgedacht. Ik maakte de move van haantjes naar inhoud. "Is dat een metafoor?", probeerde hij nog (om het alsnog terug te kunnen brengen tot onze interne disputen). Zowel Fllor, als Francine als ik hebben dit weten te voorkomen, en daarmee een overwinning geboekt op de mediacratie.

Niemand, geen enkele journalist, bepaalt hoe bij ons de interne disputen en tegenstellingen worden geregeld. Wij zijn autonoom, en daar ben ik beretrots op.