Tweede Kamerverkiezingen

Wed Oct 30 23:06:49 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

(aanvankelijk alleen aan de heer Van den Berg gestuurd, hetgeen
inmiddels door ons beiden wordt betreurd; het onderwerp lijkt
ons ook voor de lijst van belang)

Geachte heer Van den Berg,

Ik zou het jammer vinden indien u de geestelijke gezondheidszorg
alleen wilt verbeteren omdat de door u genoemde twee groepen -
de zwervende psychiatrische patienten en de verslaafden - de
strafrechtketen verstoppen en in een vicieuze cirkel raken.

Tal van groepen blijven in de kou staan waar het geestelijke
gezondheidszorg betreft. Ik verwijs u naar de acties van uw
vakgenoot Van Dantzig, en ik weet dat ook mijn lotgenoten
(ik ben als kind seksueel misbruikt door een stiefvader)
weinig tot geen hulp krijgen.

Ook beperken de door u gesignaleerde oorzaken - schaalvergroting,
en een soort voortwoekeren van goedbetaalde managers - zich niet
tot de geestelijke gezondheidszorg. Ligt het niet voor de hand
om te pleiten voor een herziening van de wijze waarop de gehele
gezondheidszorg thans is georganiseerd? Dat maakt mijns inziens
de kans ook groter dat u - gegeven de omvang van de D66-fractie
- daadwerkelijk iets kunt ondernemen.

Met vr.gr.,
Erik vdMb

At 17:51 27-10-2002, G.W.C. van den Berg wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Beste Lijsters,
>
>De organisatie van de Geestelijke Gezondheidszorg vind ik een gekkenhuis.
De