Melkertbanen: een toets

André van Wanrooij - D66 - a.v.wanrooij at D66.NL
Wed Oct 30 21:26:49 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Herman,
Ook ik kan me volledig vinden in het D66-standpunt.
Tegelijkertijd zeggen we daarmee ook dat er meer geld beschikbaar moet komen
voor zorginstellingen, welzijnswerk etc. Willen deze organisaties hun
"melketeers" inderdaad aan een reguliere baan helpen. Nu kunnen ze dat niet,
omdat de middellen ontbreken.
Opvallend vind ik ook dat commerciele werkgevers geen personeel via een ID
regeling kunnen aannemen, om zo op proefbasis te kijken of er een reguliere
baan gegeven kan worden aan een "melketeer". De terughoudendheid van deze
opvallendheid kan ik wel begrijpen (evt. misbruik), maar tegelijkertijd is
het daarom alleen al logisch dat de ID'ers niet doorstromen.

groet, André van Wanrooij