Partij of leider

Jasper Diekema jf.diekema at WANADOO.NL
Wed Oct 30 15:24:35 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Daar heb je gelijk in, de discussie zal er om moeten gaan hoe we ons
profileren binnen de politieke jungle van dit moment. Hoe kunnen we
duidelijk maken dat wij de partij zijn die Nederland weer op de rails krijgt
of misschien beter gezegd de Nederlandse politiek weer op de rails krijgt.
Ik denk dat er dan niets anders op zit om het de mensen te vertellen (Het
D66 evangelie:-) Gewoon de straat en /discussies organiseren etc op in
gesprek gaan met de mensen. We moeten ze duidelijk maken dat het beleid van
nu misschien wel goed is als symptoom bestrijding maar dat het lange termijn
denken een beetje ontbreekt. Verder moeten we laten zien dat we wel
duidelijk de liberale stem zijn tegenover de conservatieve VVD/CDA op dit
moment.  Duidelijkheid moet voor D66 op dit moment centraal staan denk ik.
Ons wordt vaak verweten dat we teveel nuanceren en daardoor onduidelijk
worden. Daarentegen is ons argument altijd weer dat de wereld niet zwart wit
in elkaar zit.
Ik denk zelf dat dit samen kan gaan die duidelijkheid en nuancering.
(Nuanceren - intern, naar buiten toe duidelijk uitgewerkte standpunten die
we ook allemaal uitdragen)
Overigens speelt Thom hier ook een factor in maar die is echt niet zo
belangrijk als het feit dat we eerst als partij eens voor duidelijkheid
moeten zorgen.

Met vriendelijke groet,
Jasper Diekema

Jasper Diekema