STALKEN

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Sun Oct 27 22:52:55 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<t.van.kooten at tiscali.nl> schreef:

> Beste en oprechte democraten,
> Hoe wordt er op deze lijst omgegaan met stalkers? Stalkers zijn mensen

Wie is hier op de lijst een stalker?

Ik zie Erik als iemand die 'aan de kaak stelt' dat iemand zich op een andere lijst
misdragen heeft, onzorgvuldig met verantwoording van geld is omgegaan, etc.

Hein heeft zich kandidaat gesteld voor de verantwoordelijke positie van kamerlid en
moet als zodanig of inhoudelijk op de argumenten ingaan of gezien zijn publieke
ambitie voor een publieke positie dit volgens velen 'gezeur' aan laten leunen.

De andere gebruikers van deze lijst moeten m.i. iets meer respect voor de vrijheid van
meningsuiting op kunnen brengen.
Iemand van de lijst weren betekend voor mij censuur, terwijl het heel goed mogelijk is
de berichten van Erik te weren op individuele basis (via een eigen kill-file)

Overigens heeft Hein ook op deze lijst eigenaardige dingen gedaan.
Zoals b.v. een kennis van hem uit de Antillen op deze lijst laten posten (uiteraard wel
onder de naam van de kennis) via zijn computer. Zeer ongebruikelijk.

> die bewust een persoon in een kwaad daglicht willen stellen of
> belasteren uit persoonlijk motief : zoals rancune, haat/liefde, andere emoties.
> Ik wens enige moderatie van deze lijst ten aanzien van dit fenomeen. Drie redenen:
>
> - De stalker dient tegen zichzelf beschermd te worden (de stalker maakt zichzelf nog verder kapot)
> - Het doelwit dient beschermt te worden tegen ongeremde kwaadaardigheid (in dit geval een ziekte)

Je werpt je hier op als beschermer van twee andere personen. Waarom ga je er van uit
dat ze dat niet zelf kunnen doen? Waarom moet jij dat doen? Heb je enige specifieke
deskundigheid op dit gebied?

> - D66 is toch een partij van de inhoud, dit vraagt soms om moderatie
> (en geen softe aanpak) wanneer bep. individuen de partij gebruiken als
> stok om andere individuen te slaan. We spelen op de bal en tolereren
> zo min mogelijk op de man spel. Dat heet rode kaart en game over.
> Toch?

Ik zie D66 ook graag als een integere partij, en als iemand denkt dat een kandidaat
kamerlid niet integer is moet hij wel de gelegenheid hebben dit te uiten.
En als iemand het niet eens is met dit mechanisme moet hij ook vooral de gelegenheid
krijgen dat weer te naar voren te brengen!

Groet,

Cees