Niet meer ziek, zwak en misselijk

Tue Oct 22 11:18:00 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Tue, 22 Oct 2002 11:14:06 +0200 Tjerk Jouwstra wrote:

> Alles goed en wel in onze multiculti, en ik moest zelfs in de gemeenteraad
>spreken van interculti modelstaat, maar we dwingen een islamitische
>minderheid nog niet in bepaalde gebieden te wonen (ze kiezen er vooralsnog
>zelf voor) en ontzeggen hun nog geen banen (als ze maar wel het hoofddoekje
>af doen).

In het arrondissement Zwolle is na enig gesteggel een griffier
benoemd die tijdens haar werk haar hoofddoekje mag dragen.
In Amsterdam-West zag ik dat cassieres tijdens hun werk een
hoofddoekje dragen.

Een Amsterdams hotel wilde een Sikh ontslaan die zich na een
vakantie in zijn geboorteland strikter aan de regels van
zijn geloof wilde houden en met een tulband op en een dolk
aan zijn riem op zijn werk kwam.
De ontslagaanvraag werd afgewezen.

Erik vdMb