Schouw parachuteert De Graaf

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Mon Oct 21 14:36:51 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>   Dat lijkt het argument inderdaad maar ik zie nog niet waarom het feit
>   dat er een poststemming loopt iets zegt over de wijze van verkiezing
>   van de lijsttrekker. Wie ziet wat ik mis?

De normale wijze van lijsttrekker kiezen is voorafgaand aan de poststemming
zodat kandidaat lijsttrekkers die het niet worden zich alsnog voor de lijst
kunnen kandideren. De gedachte zal wel zijn dat een poststemming vrij veel
tijd kost en het niet mogelijk is die na het congres nog te houden. Wat je
in dit geval ook had kunnen doen was mensen zich gewoon laten kandideren
voor het lijsttrekkerschap en/of de lijst. Dan ligt de keuze bij de
eventuele kandidaten zelf. Nu zijn we inderdaat terug bij af, we hadden die
andere manier van lijsttrekker verkiezen toch niet voor niets ingevoerd?

Marc-Jan