Veiligheidsbeleid: Kabinetsnota, Dittrich, of kan het beter?

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Mon Oct 21 11:12:09 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> Heb je een link Bart? Of is dat te link. ;)

Je hebt gelijk Henk, ik vind linkjes ook altijd heel makkelijk.
Dittrich: http://www.d66.nl/nieuws/tknieuws/archief/000708.html
Nota: http://www.jib.org/home.html (als PDF-bestand)
D66-fractie: http://www.d66.nl/nieuws/tknieuws/archief/000138.html
Op deze lijst (mijn postings, makkelijker te vinden voor mij)
- Suggesties veiligheidsbeleid (19 Oct 2002 17:26:09)
- Re: Veiligheidsplan D66 -> Mijn voorstel (6 May 2002 15:52:38)
- Re: Verloedering openbaar ministerie (4 Oct 2002 19:59:57)
- Gevangenisstraf: niet in tijd maar in punten (3 Jun 2002 12:52:48)
- Re: Normen en waarden: een nieuw strafbaar feit (06 Oct 2002 14:37:01)
en de postings van anderen in deze threads natuurlijk.

> Hoe willen we het 'probleem' definieren?

Altijd verstandig om het probleem te formuleren, je houdt me weer bij de
les :-)

Heel kort: De 80000 dossiers die blijven liggen, dwz het disfunctioneren
van de gehele keten van politie en justitie met alle gevolgen (en
oorzaken) van dien.

Het klinkt misschien een beetje overmoedig, maar volgens mij heeft de
politiek (en D66 !) grote behoefte aan ideeen die 'gevestigde wijsheden'
ter discuusie stellen (en natuurlijk aan manieren om 'proefballonnetjes'
de kans te geven om uit te groeien tot bruikbare experimenten en
vervolgens mogelijk tot succesvol beleid).

Bart Meerdink