Landbouw voor en na de uitbreiding (was: Verkiezingen bedreigend voor D66)

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Mon Oct 21 11:08:11 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp schreef:

> Ik vind dus het tussenstandpunt van Bert bakker wel juist,
> jouw er om heen draaien niet.

Klets niet. De boodschap is dat ik nog niet overtuigd ben van de
noodzaak van inkomenssteun aangezien 1) ik in de pleidooien voor
inkomenssteun teveel andere belangen zie opduiken, 2) er al
productiesteun en hogere prijzen komen (en van een bot ja/nee dus geen
sprake is), 3) waar nodig specifieke overgangsregelingen getroffen
kunnen worden (zoals voor de slachthuizen). Verder 4) vind ik het in elk
geval niet taktisch om nu al met een regeling in te stemmen zonder dat
er sprake is van uitzicht op een serieuze hervorming van het beleid. Die
Fransen hebben de boel al twintig jaar getraineerd, laat ze dus nog maar
even sidderen. Wat is daar onduidelijk aan?

/Herman