Kies de minister-presidente

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sat Oct 19 02:31:01 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sat, Oct 19, 2002 at 12:22:38AM +0200, Hein van Meeteren wrote:
  :
  : Henk, dit is naar mijn smaak een verkeerd beeld. Een paleissrevolutie is het laatste wat we nu kunnen gebruiken, het wordt uitgelegd als een wanhoopsdaad. Overal waar ik D66 stemmers spreek is het: jongens, hou je fatsoen, blijf op koers, jullie zijn een baken in de zee van politieke platvloersheid. Daarom moet Thom nu aan het roer blijven. Met de steun van de meerderheid van de partij. Als Lousewies nu van deze tijdelijke inzinking gebruik (zelf zie ik het misbruik) maakt, en daar zelfs steun in krijgt, dan betwijfel ik of D66 nog toekomst heeft. Pas op: ik heb het over paleisrevoluties, niet over ordentelijke lijsttrekkersverkiezingen.

  Hein, ik begrijp geen hout van wat je zegt. We hebben het toch over een
  aanstaande lijsttrekkersverkiezing dus wat praat je nu over misbruik
  maken van een inzinking? Kijk, ik heb totnogtoe nooit betoogd dat Thom
  moet opstappen en vond dat ook niet. Ondanks het feit dat er kritiek
  mogelijk is (bij wie niet?) heeft ie ervaring, gezag in de kamer, etc.
  Bovendien, ik zag in de fractie niet direct iemand die evident
  beter zou zijn als fractievoorzitter op dit moment.

  Nu is er echter door de verkiezingen een totaal nieuwe situatie: we
  moeten een lijsttrekker kiezen en elk lid kan zich kandideren. In
  zo'n situatie vind ik het niet meer dan normaal dat de diverse kopstukken
  in de partij die nog door willen in de politiek zich kandideren.
  Daarbij hoeft niemand zich gepiepeld of beledigd te voelen, zo dient
  democratie gewoon te werken. En in deze nieuwe situatie neig ik
  naar een voorkeur voor Lousewies (als ze wil). Vooralsnog vooral vanwege
  electorale overwegingen (de inhoudelijke kan ik nog niet meten) maar ik
  geloof niet dat dat zo onzindelijk is.

  Of heb ik nu niet op je 'pas op' gepast?

  Vriendelijke groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |