De deur dicht ?!

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Oct 10 10:32:33 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 09:43 10-10-2002 +0200, Joris van den Wittenboer wrote:

>Zonder een definitief antwoord te geven op de wel of niet-vraag.

Zo'n antwoord is er namelijk niet. Waaraan ik me stoor is de gretigheid waarmee thans "extreem moslimgeweld" wordt aangetoond. En met welke middelen (meestal van horen zeggen, of uit "betrouwbare bron"). De politieke correctheid is door invloed van de LPF-achtigen omgeslagen naar de rechterflank: er is een  Rechste Kerk ontstaan. Deze kerk zoekt steeds opnieuw naar bewijzen en aanwijzingen waarmee ze kan aantonen hoe extreem, gewelddadig, moorddadig "De Moslims" toch niet zijn. Tegelijk zoekt de rechtse kerk naar slachtoffers, ook met verdachte gretigheid. Hogepriester Mevrouw Smit-Kroes kan het zich niet voorstellen dat Ayaan wel eens *zou kunnen*  lijden aan het slachtoffer-heldendom.
We weten het echter niet, let's find out!

Neemt niet weg dat élke bedreiging tegen de vrijheid van uiting weerzinwekkend is, en bestreden moet worden. Alleen open, geweldloze en eerlijke communicatie kan ons integratie-assimilatie-debat een stap verder brengen.