[RE: Melkertbanen (was: Peilingen 4 oktober 2002)]

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Oct 7 08:10:08 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeer juist wat je stelt Bert,

Maar als bestuurder had je beter moeten weten. We hadden in Nederland al
ervaring met het werkzaam opsluiten van werklozen in wat jij terecht
'"apartheid in de arbeidsmarkt" noemt.

In de jaren zeventig en tachtig werd een deel van de WSW gebruikt zoals
nadien de Melkert/WIWbanen met een vergelijkbare structuur. Melkert
formaliseerde dat later in zijn constructie. Ook daar feitelijk nooit
doorstroming naar CAObanen, hoewel met de mond beleden. Ook toen geen dwang
om extra overheidsgelden voor nieuwe banen te besteden aan doorstroming.

Kortom, huichelachtig toen en nu, dat gesol met werklozen in
(semi)overheidsinstellingen.

Het elitisme betreft heus niet alleen migranten.

Henk Vreekamp, Utrecht.