Verloedering openbaar ministerie

Fri Oct 4 21:45:09 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bart,

Het is niet de POLITIE zelf die ons de rol van detective e.d. opdringt.
(Heb laatst VOOR een politiebureau een agent gewezen op een dief die een
dure fiets professioneel aan het stelen was. De agent van politie bleef met
mij net zo lang kijken tot de dief klaar was en ver weg genoeg was om hem
niet meer te kunnen inhalen.
Toen zei hij deze professionele junk al jaren te kennen maar dat hij iedere
keer weer door justitie op staande voet was vrijgelaten. Deze agent en zijn
collega's wilden gewoon niet meer in hun gezicht uitgelachen worden als de
dief hun na terugkomst weer even vrolijk gedag kwam zeggen alvorens zijn
contingent gestolen fietsen voor die dag vol te maken.)

Dat doen de bananenrepubliek-POLITICI en hun bananenrepubliek-ambtenaren
zoals tob-baas van justitie
Mr. J.(an) L.(ul) de
WIJKER-voor-criminaliteit-"klagende"-slachtoffers-vogelvrij-verklarend-onze-
veiligheid-helpend-van-de-wal-in-de-SLOOTH.

Zij geven een vrijbrief aan en stimuleren hele en halve criminelen, zorgen
steeds weer voor ongeremde en onbeheerste groei van wantoestanden,
en geven vervolgens de schuld voor hun eigen opportunistische normloosheid
en de fatale gevolgen aan de "klagende" slachtoffers (zei die J.L. de
Behanger echt over mensen die nog gewoon de politie om hulp vragen en
aangifte doen) die soms van langen leste ook maar mee gaan doen aan de
anarchie omdat ze zichzelf anders steeds meer een buitgesloten sukkel
vinden.
Om van uit pure wanhoop maar eigen rechter te gaan spelen nog maar te
zwijgen, maar dat moet de politie van die maatschappelijk onverantwoorde
bureaucraten nog wel steeds keiharden consequent aanpakken.

Lees overigens hierover Boris Dittrich, die het zoals (ik) eerder (heb)
gezegd hierover dinsdag in het vragenuurtje uitstekend deed.
Beperking strafzaken bedreiging voor veiligheid
27-09-2002 - Wanneer het ministerie van justitie politiekorpsen quota oplegt
voor het aantal strafzaken dat zij mogen aanbrengen, is dat een directe
bedreiging voor de veiligheid. Kamerlid Boris Dittrich stelt aanstaande
dinsdag mondelinge vragen aan de regering.   Lees verder...
http://www.d66.nl/ems/403.html

Van mij mag drugs overigens eindelijk gelegaliseerd worden, en niet eens
alleen om de overbelasting en verstopping van politie en justitie op te
heffen, maar van mijn fiets blijven ze af!

Mr. J.L. De Wijkerslooth heeft vast de kunst van het volk de schuld geven
afgekeken van vakbondsleider/minister-van-financien/president Kok die in
1993/4 ook zo succesvol het volk de collectieve schuld wist te geven van het
FNV/werkgevers/politieke WAO-debacle door de WAO jarenlang als sociale
afvloeingsregeling te misbruiken, om daarna de rekening eenzijdig bij de
jongeren te leggen door leeftijdsdiscriminatei in de rechten in te voeren en
wel de volle premie te blijven opleggen. Die grootnederlandse staatsman is
daar ook niet slechter van geworden daarna.

Fritz van Rikxoort