Keiharde mensenhandel buschauffeurs

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Thu Oct 3 00:49:39 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp schreef:

> Laten we simpel houden. Destijds is niet geprotesteerd
> tegen de meegaan-regel omdat 1. de nieuwe licensieverlener
> zo direct aan de slag kan met overgenomen chauffeurs,
> en 2. voor de vakbonden vormde de regel een soort
> (voorlopige) baangarantie voor de chauffeurs.

Dat zou kunnen. Dat ontslag-en-sollicitatieverbod is inderdaad vreemd.
Kennelijk is zelfs deze privatisering nog te verpolderd tot stand
gekomen. Jammer dat de FNV, in plaats van de hand in eigen boezem te
steken, dit voorval aangrijpt voor een ordinaire ledenwerfactie met
(voor échte slachtoffers van mensenhandel) nogal misplaatste
vergelijkingen.

> Kortom, zowel de marktfanate privatiserings-politici als de
> vakbonden treft hier blaam.

Hmm. Ik zie vakbonden en ik zie corporatisten, maar veel marktfanatisme
kan ik hier nog niet ontdekken. Eerder het tegenovergestelde ervan. Of
weerhoudt ideologie je ervan dat toe te geven? ;-)

/Herman, die zich ervan bewust is dat hij nog een antwoord over
landbouwbeleid verschuldigd is maar het op dit moment nog even te druk
heeft met het debat over Staat van de Europese Unie morgen in het Haagse
Big Brotherhuis.