Keiharde mensenhandel buschauffeurs

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Wed Oct 2 12:27:43 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Fritz,

Af en toe schrijf je zo warrig dat ik het niet meer helemaal snap. Tot
nog toe ging ik ervan uit dat die chauffeurs gedwongen waren met hun
hele bedrijf naar Brabant te verhuizen. Nu heb ik alles nog een paar
keer herlezen, en langzamerhand begin ik het gevoel te krijgen dat ik me
vergiste, en dat die chauffeurs gewoon in Amsterdam kunnen blijven maar
dat alleen (het gedeelte van) Connexion waar zij werkten overgaat naar
een andere eigenaar (met wellicht andere arbeidsvoorwaarden). Klopt dat?

Want in dat geval snap ik dus *echt* niet wat het probleem is van die
chauffeurs!

Fritz van Rikxoort schreef:

> Dat jij persoonlijk geen moeite zou hebben gedwongen te worden, zeg
> bijvoorbeeld voor een hele andere politieke partij te moeten werken of
> ontslag te moeten nemen,

Sterker nog: mijn functie houdt voorjaar 2004 (na slechts vijf jaar)
tijdelijk op te bestaan en wordt dan onderworpen aan de grillen van de
nukkige kiezer. Schandalig he?

/Herman