Homo en holo weggedrukt

André van Wanrooij - D66 - a.v.wanrooij at D66.NL
Tue Nov 26 11:45:44 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Dat scholen niet graag meewerken aan voorlichting over homoseksualiteit was
mij al langer bekend.
Vanuit het COC in Breda (waar ik actief ben) wordt de scholen voorlichting
aangeboden. Een groep getrainde vrijwilligers verzocht deze voorlichting aan
scholieren en studenten.
Per 100 benaderde onderwijsinstellingen zijn er 2 a 3 die positief reageren
en het team uitnodigen om voorlichting te komen geven.
Persoonlijk vind ik het ontzettend jammer dat maar zo weinig scholen van
deze gratis mogelijkheid gebruik willen maken.
Voorlichting over homoseksualiteit ligt sowieso moeilijk bij veel scholen.
De door jou genoemde reden: van protest door migrantenkinderen van
islamitische huize is één van de redenen. Vlak ook de autochtone christenen
niet uit. Verder zijn veel scholen vrij conservatief ingesteld tav ethische
kwesties.

met vriendelijke groet,
André van Wanrooij
www.andrevanwanrooij.nl