Stemprocedure en lange rijen voor de deur

p.f.g.bos pfgbos at CHELLO.NL
Tue Nov 19 09:47:31 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk, Vz D66 en anderen ,

Hou er mee op om daar mee door te gaan om Tom nog meer te beschadingen . We
hebben in weken er voor onze teleurstellingen kenbaar gemaakt en dat is niet
door het congres overgenomen.
Wel wil een paar andere opmerkingen ten afsluiting maken.
Het grote applaus vooraf door het congres bij de kandidaatstelling als
lijsttrekker vond ik ZEER ongepast . Op deze manier geef de andere
kandidaten geen eerlijke kans meer . Dat was ook te merken aan Floor Kist
die daarna kwam . Hij was aangeslagen.
Men had bij de verkiezing van de lijsttrekker van de Eerste Kamer de stem
procedure moeten uitleggen . IK HEB keurig ingevuld de voorkeur van mijn
eerste, tweede, derde en vierde kandidaat. Het was beter en eerlijke geweest
dat WIJ maar EEN kandidaat hadden ingevuld. De uitslag was dan anders
uitgevallen . Bij de lijsttrekker van de Tweede Kamer heb ik dat gedaan
(Floor Kist)
De lange rijen . Het valt mij al heel op , dat diegenen die het verste weg
moeten komen vaak de eersten zijn op het congres.
Niet te min ik had mij te voren per email aangemeld en kon na betaling en
ontvangst van de stukken zo doorlopen. Misschien moeten ze eens ophouden om
tijdens het congres nog kontributie te innen  en vooraf verplicht stellen je
aan te melden en te betalen , dan kan iedereen na ontvangst van stukken
doorlopen.