Nawijn & Doodstraf

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Nov 19 10:06:55 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Nov 19, 2002 at 02:31:15AM +0100, Henk Elegeert wrote:
  :
  : Waarom zou een Minister (toch ook een Ambt met uitstraling) zich met een
  : dergelijk zwaarwichtig thema, en zo populistisch een zogenaamd debat
  : willen orchestreren? Het is niet eens een verkiezingsthema!!!!!

  Voor hem is het wel een verkiezingsthema, of in ieder geval een
  campagnestunt. Ookal zie ik zelf niks in de doodstraf, je kan moeilijk
  ontkennen dat een fors deel van de bevolking er wel wat in ziet.
  Afgelopen week werd er tot twee keer toe een ruit uit m'n auto
  geslagen (Utrecht-Zuid is nu eenmaal niet de rustigste wijk in
  Nederland). Wanneer je dan je verder fatsoenlijke buren spreekt
  zeggen die "Ze moesten die lui tegen de muur zetten". Zolang
  de politiek meer interesse heeft in cellen voor bolletjesslikkers
  en dergelijke symboolpolitiek ipv voor de criminalitiet en
  verloedering bij mensen in de straat zal de aanhang onder het
  volk voor de doodstraf groot blijven. De LPF speelt daar wellicht
  handig op in ookal is het zelf ook tegen. De uitspraken van Van
  Boxtel vorig jaar tegen ons programma in over artikel 23 waren
  immers ook een welbewuste campagnetruk. Zo gaat dat.

  Misschien moeten we gewoon onze schouders ophalen ipv een week
  lang hevig verontwaardigd over de doodstraf te praten terwijl
  het LPF potentieel zal zeggen "Hij zegt tenminste wat wij denken" ?

  Die demissionaire minister kun je toch niet meer naar huis sturen.

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                             kandidaat Tweede Kamer D66 |