Twee minuten maar... Help!

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Fri Nov 15 08:52:45 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Roland schreef:
<knip>
>De hobbel van geen bekendheid moeten zij dus en petit comité van de SAC
zien te nemen. De enige
>belemmering die voor kandidaten binnen het kiessysteem van D66 daar verder
>een rol bij speelt, is mijns inziens het hokje 'volg het stemadvies'. Die
>belemmert namelijk veel meer een eerlijke verkiezing op basis van
voorkeuren
>onder de leden.

>Of leg ik nu een grenzelove naiviteit aan de dag?

Of het naiviteit is kan ik niet beoordelen, ik begrijp alleen je probleem
met dat "hokje" niet helemaal. Het is toch ieders verantwoordelijkheid om
een keuze te maken, die keuze kun je maken door zelf, al dan niet met behulp
van het stemadvies, je kandidaten te selecteren of door het stemadvies te
volgen. De SAC is door de leden gekozen, ik kan me voorstellen dat er dan
ook leden zijn die volledig op de SAC vertrouwen. Wat jij nu eigenlijk zegt
is dat je de leden niet vertrouwt omdat ze te lui zouden zijn om hun eigen
voorkeuren aan te geven, moeten we dit dan als partij anders regelen of die
leden aanspreken op hun verantwoordelijkheid. Ik mag toch hopen dat we
binnen D66 voorstander zijn van dat laatste.

Marc-Jan Ahne
Deventer