Twee minuten maar... Help!

Kroes R.E.A. r.kroes at VERZEKERAARS.NL
Fri Nov 15 08:41:53 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Michiel,

Als ik onderstaande passage uit jouw verder heldere toelichting op alle
circles van D66 (het lijken de Olympische ringen wel) lees, dringt zich toch
een vraag op. Want als ik me niet vergis is er bij reguliere verkiezingen
zoiets als een Stemadviescommissie, die een onafhankelijk advies geeft voor
de leden over de kandidaten. Dus goede kandidaten, al dan niet met enige
ervaring in andere settings binnen de partij (gemeenteraad, provincie,
whatever) zouden daar naar boven moeten kunnen komen. De hobbel van geen
bekendheid moeten zij dus en petit comité van de SAC zien te nemen. De enige
belemmering die voor kandidaten binnen het kiessysteem van D66 daar verder
een rol bij speelt, is mijns inziens het hokje 'volg het stemadvies'. Die
belemmert namelijk veel meer een eerlijke verkiezing op basis van voorkeuren
onder de leden.

Of leg ik nu een grenzelove naiviteit aan de dag?

Roland
(uit Rotterdam, voor deze of gene geinteresseerde leden)