Twee minuten maar... Help!

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Thu Nov 14 10:30:02 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Twee minuten krijgen de kandidaat lijsttrekkers aanstaande zaterdag om zich
te presenteren!
Twee minuten om de congresgangers duidelijk te maken waarom juist zij
geschikt zijn om lijsttrekker te worden.
Twee minuten zijn natuurlijk genoeg voor Thom, want hem kennen we allemaal.
Maar twee minuten zijn volstrekt onvoldoende voor die andere 9 of 10
kandidaten, want hen kennen we niet.
Dat het Bestuur de kandidaat lijsttrekkers maar twee minuten geeft, geeft
mij de indruk dat de verkiezingen slechts pro forma zijn. Ik geloof niet
meer dat het Bestuur de lijsttrekkerverkiezingen serieus neemt.

Als je verkiezingen uitschrijft, ben je moreel verplicht de kandidaten een
goede kans te geven zich te presenteren. Ik weet niets van congressen,
procedures, amendementen, moties en wat dies meer zij.

Kan er nog voor gezorgd worden dat de kandidaat lijsttrekkers 100% meer
spreektijd krijgen? Vier minuten is nog steeds weinig maar wel 2 keer zo
veel.

Wie helpt?