Voor de liefhebbers van legalisering

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon Nov 11 21:12:28 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, Nov 11, 2002 at 09:01:54PM +0100, Bart Meerdink wrote:
  :
  : Maar het *roken* van soft drugs is schadelijk en (zeer) hinderlijk, meer nog
  : dan roken. Aan sigaretten zijn helaas velen verslaafd, maar bij soft drugs
  : hebben we gelukkig nog de optie om de *verkoop* te verbieden.

  Nou Bart, je begint een beetje op Els Borst te lijken :-)

  Er is nooit overtuigend bewezen dat softdrugs schadelijker zijn voor
  de gezondheid dan nicotine en alcohol (dat is zelfs voor harddrugs
  onduidelijk). Het lijkt me dus niet meer dan normaal om 1 lijn te
  trekken: legalisering, voorlichting, reclamebeperking en controle op
  producten. Dat wil helemaal niet zeggen dat kinderen het bij de
  kruidenier kunnen halen. Drugs kan eventueel onder de medicijnenwet
  via de apotheek, desnoods met legitimatie of gebruikerspas.

  Om van de ontlasting van ons vastlopende strafrechtsysteem nog maar
  even te zwijgen...

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                             kandidaat Tweede Kamer D66 |