Kandidaat-lijsttrekkers en topics.

gvkooten gvkooten at PLANET.NL
Sun Nov 10 21:07:24 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Lijsters,

Van Kooten gaat door de knieën. Inmiddels ben ik fully gebrieft door een LB-lid en ik wil hierbij toch wat rechtzetten.

1. nov 2001: Roger heeft teruggetrokken uit angst dat Thom zou vertrekken als hij zich zou kandideren! Niet
    andersom.

2. "Je ziet en ervaart dat de partijtop zich richt (is ook logisch) naar de partijleider. Behoudzucht, beschermende armen,
    angstig voor initiatieven van onderop DAT IS NIET WAAR moeilijke beslissingen uit de weg gaan EN DAT OOK NIET."

3  Alexander Pechtold is gevraagd door het LB omdat hij de reputatie heeft een goed voorzitter te zijn. Niet omdat hij
    een maatje van Thom is.

4. Er is niet door het LB gelobbyd voor het behoud van Thom. Het LB heeft een kritisch gesprek gevoerd met Thom en
    zich wel degelijk onafhankelijk opgesteld.

5. Het LB heeft gebeld met Lousewies en met Roger. Maar ook wordt uitdrukkelijk gesteld dat het niet de taak van het
    LB te zorgen voor aansprekende kandidaten.

De waarheden van mijn mail wegen niet geheel op tegen de 'bovenstaand gebleken onware uitspraken, observaties en stellingen'. Vandaar een diepgemeend excuus daarvoor. Wél ben ik opgelucht dat het prisonersdilemma niet opgaat voor het LB. Daarnaast vind ik het klasse dat er zo snel door een LB-lid is gereageerd.

Conclusie: partijbestuur wordt geleid door professionals. Het prisonersdilemma geldt niet voor het LB. D66 heeft meer te maken met schaarste aan de top (excellente leiders van de partij die er voor willen gaan), meer concurrentie van andere partijen waardoor positionering lastiger wordt en media die ons niet meer interessant vinden. Deze punten zullen we dan als hele vereniging moeten oppakken.

Groet,

unico