Kandidaat-lijsttrekkers en topics.

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Sun Nov 10 21:17:49 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Het gaat over de interne democratie. we hebben als ongehoord een fail-play-motie aangenomen: in de interne (en uiteraard externe) campagne wordt eerlijk gespeeld. Dat wil zeggen: iedere kandidaat gelijke kansen. Anders krijgen we nooit een daadwerkelijke vernieuwing in en van de partij. Gelijke kansen wil zeggen dat elke kandidaat zich te houden heeft aan de regels en termijnen die voor de kandidaatstelling gelden.

Hmm, fair-play bedoelde je zeker?

Ik voel me een beetje schuldig dat ik er niet bij was. Ik vond dat ik te
weinig bij te dragen had om de reis en de tijd te rechtvaardigen.

Kandidaten hebben een zekere 'exposure' nodig om een kans te maken. En naast
eigen initiatief en prestaties (te prefereren) kan steun vanuit het bestuur,
of van andere prominenten, daarbij inderdaad veel helpen, zelfs beslissend zijn.

Het bestuur moet zorgen dat er voor functies tenminste 1 kandidaat is die
men geschikt acht, maar alleen als dat niet spontaan tot stand komt. Soms
kan dat elkaar kruisen. Maar behoudens dat is terughoudendheid bij
aanbevelingen welicht de beste weg (ik ben niet 100% zeker).

> Deze verkiezingen zijn erop of eronder voor D66. Wij zijn de democraten par excellence. Wij dienen dus het voorbeeld te geven als het gaat om interne partij-democratie.

Dat van erop of eronder zie ik niet zo hoor. Ik wil een goede uitslag, maar
onafhankelijk daarvan blijf ik D66-er. Zelfs als de partij zich opheft :-)

Bart Meerdink