Regeren met CDA/ VVD niet onmogelijk

Mark Koek mark at KOEK.NET
Tue Nov 5 11:39:26 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen schreef:

> Diepe frons

Ik vind het strategisch niet onaardig. Je afzetten tegen CDA/VVD doet de
hele oppositie al, de grote uitdaging voor D66 is nou juist om zich te
onderscheiden van PvdA/GL/SP.

Teveel wordt D66 gezien als de 'bijwagen' van de PvdA, c.q. de kleinste
linkse oppositiepartij. Daartegen is dit goed.

Bovendien vind ik een regering waarin het CDA in balans is met twee
liberale partijen niet eens zo'n slecht idee, gegeven de omstandigheden.

In elk geval te prefereren boven CDA/VVD met z'n tweeën, of het
CDA/PvdA/GroenLinks-schrikbeeld.

Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik deze strategie zie zitten. Niet
zoveel mensen willen nu een links kabinet (ik ook niet), maar schrikken
toch ook wel wat van het conservatisme van CDA en VVD. Daar ligt zeker
potentieel.

Hoopgevend.

Mark