Loesewies te bescheiden

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Fri Nov 1 11:17:07 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> Dat Van der Laan zich meldt als TK-kandidaat lijkt me juist. Dat ze zich om
> inhoudelijke redenen niet aandient als kandidaat-lijsttrekker onjuist. Ze
> heeft op dit moment ongeveer even veel parlementaire ervaring als De Graaf
> destijds. Dus dat kan de reden niet zijn. Het zal wel eerder een kwestie
> van gender zijn. Een boos vermoeden: vrouwtjes moeten altijd twee keer
> beter zijn. En zelfs als dat het geval is, resteren andere excuses die ze
> zich notabene ook nog eigen hebben gemaakt.

Misschien heb je gelijk, een man had zich in haar plaats wellicht minder
bescheiden opgesteld. Maar Henk, misschien is de vrouwelijke inschatting
hier wel superieur aan de mannelijke :-)

> Ik denk dat het congres haar moet corrigeren en kandidaat moet stellen voor
> zowel TK als lijstrekkerschap. Hup, Van der Laan!

Als het effect van deze (uiteraard kansloze) aktie is dat Lousewies alle
ruimte krijgt om de campagne naar vermogen mede vorm te geven (en Thom
te helpen zijn zwakke punten te overwinnen) dan ben ik tevreden. Ik hoop
althans dat die twee met elkaar kunnen opschieten. Een opnieuw
geinspireerde Thom plus Lousewies is denk ik beter dan alleen een
Lousewies die gebukt gaat onder onrealistiche verwachtingen.

Bart Meerdink