Lousewies doet mee!

André van Wanrooij - D66 - a.v.wanrooij at D66.NL
Fri Nov 1 07:02:05 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> André, sorry maar hier kan ik alle kanten mee op.
> Enige samenhang lijkt me niet onbelangrijk!!

Hiermee bedoelde ik dat kandidaat-kamerleden (lijsttrekker incluis) meer de
aandacht zouden moeten richtten op ideeën, verkiezingsprogramma etc.

> Cool, maar waar sta jij dan voor?

Op mijn website www.andrevanwanrooij.nl rubriek "nieuws" vindt je een aantal
opiniestukken van mijn hand.
Kortweg valt daar te lezen wat ik belangrijke politieke thema's vind:
- Vertegenwoordiging in de TK van de regio's
- invoeren van een ècht duaal stelsel in de TK
- gekozen minister-president
- wat minder academisch taalgebruik en het mede benutten van de kwaliteiten
van niet-hoogopgeleide leden in het uitdragen van de D66- ideeën in campagne
èn in het parlement.
- meer bevoegdheden geven aan Provinciale Staten,=> provinciaal regelen wat
provinciaal kan.
- het aflossen van de staatsschuld uitsmeren over een langere periode dan 25
jaar, zodat in deze onrustige tijden we meer kunnen investeren in onze
maatschappij. (justitieel apparaat bijvoorbeeld)

Als persoon zet ik me in voor een aantal maatschappelijke organisaties
waarbij ik vooral let op het opkomen voor belangen van diegenen die (om wat
voor reden dan ook) daar niet en/of onvoldoende in staat zijn.

> Henk Elegeert
> BTW: Waarom geen aankondiging op eigen kracht?

Vanuit verschillende kanten wordt mij vooral geadviseerd om mezelf niet te
kandideren als lijsttrekker. Het zou mijn mogelijkheden in de politiek enkel
kunnen schaden (hetgeen deze "adviseurs" zouden betreuren). Ik heb me toch
gekandideerd omdat ik van mening ben dat het ook anders kan en anders moet.
Dat signaal wil ik Thom èn de partij meegeven. Als het resulteert in een
andere benaderingswijze van de kiezer met meer oog voor de dagelijkse
problemen in een dagelijkse taal, dan telt dat voor mij het zwaarste.

groet,
André van Wanrooij