Lousewies doet mee!

André van Wanrooij - D66 - a.v.wanrooij at D66.NL
Fri Nov 1 06:18:04 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

.> At 15:52 31/10/2002 +0100, André van Wanrooij - D66 - wrote:

> Jezelf weloverwogen profileren, als dat al waar is, heeft niets met oude
of nieuwe, noch met stratego te maken. Jijzelf profileert je nu ook als
lijstttrekker-kandidaat, met een motivatie als toevoeging. Ben jij nu ook
oude politiek?

Ik doelde met mijn zin op de kritische noot die je hebt geuit over de actie
van Floor Kist. In je mail waarin je kenbaar maakte dat je jezelf niet
beschikbaar steld als kandidaat-lijsttrekker, schrijf je dat je het niet
eens bent met de wijze waarop deze actie ten opzichte van Thom gevoerd werd.
Ik blijf mezelf dan ook afvragen waarom je dan in Buitenhof deel hebt
genomen aan deze discussie over Thom.

> Ik heb het over openheid en zuivere democratie. Bepaalde spelletjes, of je
ze nu stratego noemt of anders, zijn niet zuiver democratisch en ook niet
open. Zelf opereer ik in volstrekte openheid. Ik heb geen enkel groepje dat
me strategisch bijstaat. Inderdaad opereer ik weloverwogen, mag dat?

Zeker mag dat, ik heb er dan ook helemaal geen moeite mee. Waar ik wel
moeite mee heb is het feit dat ik twee actieve democraten elkaar verwijten
hoor maken. (over stratego-spelletjes). Jammer en zonde van de energie....

Of is bij ons het nadenken eveneens tot verboden gebied verklaard?

Neen.

En ja, ik wil de kamer in, dat stel ik duidelijk. En ja, daarvoor moet je
duidelijk maken waar je voor staat, en wat je tegenstaat.

Kan ik me ook volledig in vinden. In dat licht gezien is natuurlijk jullie
discussie (incl. verwijten) zeer nuttig.
Ik wens je alle succes toe bij je campagne!