Kandidaatstelling

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Thu May 30 03:06:34 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Joris van den Wittenboer" <jwittenboer at home.nl>
>Interessant. Ik had al eens gehoord dat iedereen kon kiezen op de
>kandidaten van de partijen in Amerika. Maar het is dus wel een beetje
>beperkt. Wat houdt die registratie precies in? Kan je je bij meerdere
>partijen registreren? En is het wat anders dan het lidmaatschap zoals wij
>dat hier kennen?

Voorzover ik weet - als 'alien' kan ik aan dit soort leuke politieke
spelletjes immers niet mee doen - verschillen de regels per staat en/of
politieke partij. In californie kun je je centraal bij de overheid
registreren (o.a. bij de DMV, soort CBR) bij slechts 1 partij. Maar je kunt
er ook voor kiezen je niet voor een specifieke partij te registreren en dan
kun je meedoen aan de primaries van alle partijen die niet-gealloceerde
kiezers accepteren. Zoiets.

Het is inderdaad iets anders dan het lidmaatschap, al was het alleen maar
omdat het gratis is.

Groeten,
Mark

Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com