D66 in verandering

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri May 24 18:06:28 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen schreef:

 > De grotestedenafdelingen hebben volgens mij de ruimte gegeven voor
 > presentatie voor kandidaten. Maar daardoor komen heus niet opeens
 > massa's leden die kandidaten de hand schudden hoor. Leden kijken TV
 > en vertrouwen deels op zaken als de SAC, een enthousiasteling bezoekt
 > ook nog een congres. Dat is het wel zo'n beetje.

Er is een kandidatenpresentatie geweest, in Amersfoort. Best leuk, maar
er was bijna niemand op afgekomen. Het was meer een
kandidaten-onderonsje met nog een paar belangstellende leden erbij.

Ik heb begrepen dat er vroeger doorheen het land dit soort
presentatiemiddagen werden georganiseerd, maar dat dat wegens gebrek aan
belangstelling is teruggebracht tot 1 middag ergens centraal in NL.

Overigens zou ik in de afdeling (of met de afdelingen uit de regio) best
zo'n bijeenkomst willen organiseren waar een aantal kandidaten zich
kunnen presenteren. Misschien te combineren met een bezoek van de
programma-commissie.

Maar dat wordt lastig als het nieuwe parlement het 4 jaar volhoudt, want
dan valt dat in 2006 allemaal weer precies samen met de voorbereidingen
op de gemeenteraadsverkiezingen waar je het dan als afdeling enorm druk
mee hebt.

Mark