Bijdrage verwacht (treurige brief...)

Theo en Ineke veldbijl at HETNET.NL
Thu May 23 16:18:44 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bijdrage op deze lijst???
Het zou een goede zaak zijn, ook op deze lijst eens te bespreken wat de D66
fractie verkeerd heeft gedaan. Maar koppel daar dan ook suggesties aan vast
van 'hoe het anders moet'. Een positieve benadering van het gedachtegoed van
D66 kan geen kwaad. Op punten samenwerken met andere partijen (dus ook de
LPF) kan geen kwaad. De discussie moet echter wel zuiver blijven. Ik vind
dat de D66 fractie dat de afgelopen jaren steeds heeft geprobeerd. Op deze
lijst wordt het vaak anders gezien. En maar schoppen. Prima voor een partij
die ontstaan in vanuit kritiek op het politieke stelsel en kritiek vanuit de
samenleving. Zo is de LPF ook ontstaan. Maar houd ook je eigen idealen
overeind. Probeer die helder te krijgen en uit te dragen. Boris zou dat heel
goed kunnen, als het verfrissende element binnen de D66 fractie. Hopelijk
zien wij hem ook op deze lijst. Deze lijst kan een meerwaarde voor de
fractie krijgen als we naast alle uitgesproken en geschreven kritiek ook
eens zoeken naar elementen die ons bindt aan de D66 fractie. D66 is toch een
open partij waarin de leden veel kunnen zeggen, maken en breken. De lijsters
zijn dan wel niet allemaal lid, maar het breekelement is volop aanwezig. De
andere twee zaken sneeuwen onder! De critici onder ons: kom op met een
bijdrage waar de fractie wat mee zou moeten doen in het bepalen van hun
politieke koers. Genuanceerd denken over de LPF is nu weer mogelijk. De
campagnetijd is voorbij; de grote interviews zijn weg en zie ook de LPF weet
wat nuanceren is als het gaat om bijvoorbeeld het vreemdelingenbeleid.
Rogier van Boxtel mag dan voor sommige lijsters zwerig zijn, als minister
heeft hij uit het werkveld lovende woorden ontvangen. Moeten wij dat dan
afbreken......? Ik denk dat er veel werk is verzet, alleen het op de rails
krijgen en in beeld krijgen van 'ontvreden gevoelens' is een 'hels karwei'.
Vandaar de oproep: kunnen we geen bijdrages vinden die meegenomen worden in
de speurtocht van oplossingen....?

Theo Veldhuis
D66 Midden-Drenthe

Dit alles n.a.v. de opmerkingen van lijster Bart Meerdink die via deze Lijst
Rikkert J. Swets het volgende antwoord schreef:

> Rikkert, lekker schoppen zo nu en dan kan geen kwaad.
>
> Maar a) we hebben met z'n allen de lijst samengesteld, deze mensen
> genieten de meeste steun binnen D66, en b) zie ik liever een
> inhoudelijke bijdrage dan het ongenuanceerd afkatten van een groep
personen.

> Zeg gerust wat er de afgelopen 4 jaar had moeten gebeuren en wat D66
> volgens jou nu te doen staat. Of kondig een nieuwe partij aan die het
> beter moet doen.
>
> De link naar je website maakt me voorlopig niet veel wijzer...

> [...]
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66