Weense coalitie (was: Zaterdag Veldslag Harderwijk)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri May 17 17:31:17 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad Huikeshoven wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hein,
>
> "voor de marktkoopman, voor de kleine zelfstandige, voor het MKB, voor
> de zelfstandige kunstenaar. Enzovoorts." IS D66 heel aantrekkelijk. D66
> staat voor individuele verantwoordelijkheid die de marktkoopman, de
> kleine zelfstandige, het MKB en de zelfstandig kunstenaar ten volle
> benutten. D66 stimuleert het nemen van initiatief en geeft die mensen de
> ruimte.

Hoe dan?
Open Jongerencentra worden bij bosjes de nek omgedraaid, podia voor
bands (het cultuurgoed van jongeren) verdwijnen zienderogen.
Het vrijwilligerswerk in de centra wordt regelrecht gefrustreerd door de
lokale overheid die via decentralisatie zelf wel mogen weten/uitmaken
hoe de jeugd en jongeren moeten worden aangepakt.

En zittende bestuurders (vrijwilligers) wordt het functioneren
onmogelijk gemaakt en worden onder druk gezet maat te aanvaarden wat de
gemeente (lees - meerderheid - politiek) wil nl. via een vazal zelf
invulling geven aan te voeren beleid.

> Of anders gesteld, hoe komt het dat je denkt dat "voor de marktkoopman,
> voor de kleine zelfstandige, voor het MKB, voor de zelfstandige
> kunstenaar. Enzovoorts." D66 NIET aantrekkelijk zou zijn?

Omdat die het cultuurgoed van jongeren ook niet als een belangrijk item
zien.

> Kun je
> aantonen dat D66 de marktkoopman, de kleine zelfstandige, het MKB, de
> zelfstandige kunstenaar, enzovoorts, een strobreed in de weg legt?

Dat zeg ik, ze hebben er nauwelijks oog voor, daargelaten of er dan een
strobreed nodig is!

>Bij
> welke andere partijen krijgt de marktkoopman, de zelfstandige
> kunstenaar, het MKB, enzovoorts, evenveel of zelfs meer ruimte dan bij
> D66?

Ook niet. Maar ook voor D66 is het cultuur beleven van de jongeren geen
thema.
Ook niet als ze via vrijwilligerswerk daaraan zelf een bijdrage willen
leveren.

Want is D66 zich bewust van wat er zich op het cultuur beleven van de
jeugd en jongeren afspeelt?
Zouden zelfstandige stichtingen niet alle steun moeten hebben om dat
samen met jongeren gestalte te geven?
Welke bescherming kunnen zij verwachten bij het omschakelen van
gesubsidieerde naar een vrije markt als het de (lokale) overheid is die
via de haar ter beschikking staande machtsmiddelen een centrum naar de
rand van de afgrond kunnen (mogen?) brengen?

Maar wat wil je als je geen oog hebt voor de uitwerking van
decentralisatie, ook als dat nadelig uitwerkt voor de jeugd en jongeren
en het paternalisme bij veel oudere politici hoogtij viert en het
gedogen als instrument kan worden ingezet. (reden waarom ik me destijds
al heb verzet tegen het gebruik van dit woord om een ander verschijnsel
te duiden)

NOG NIET EEN d66-er ZICH DAAR DRUK OVER HOREN LOPEN MAKEN!!!!!!!

Of leven die ook al in een andere maatschappij dan waarin ik leef?

Henk Elegeert