Stemverklaring

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri May 17 01:31:07 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Ramon Barends (D66)" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Democraten,
>
> Door middel van deze email wil ik mijn mening geven op de formatie en
> aangeven wat ik van de uitslag van 15-5-2 vind.
>
> Er is duidelijk gekozen voor het CDA.

Wat heet duidelijk in dit verband?
Ik zou niet weten hoe ik een dergelijke stemverhouding en stemgedrag zou
moeten typeren als ik CDA'er was.

>Mede door de grote winst van de LPF is
> een rechts kabinet nu het logischt. Jammer...

Ja een lesje voor de politiek om het compagne voeren vooral via de media
te voeren.

> Maar is de LPF wel een stabiele club ? Ik denk van niet.

Ik nog minder. Het is volstrekt onduidelijk wie en waarom er op is
gestemd anders dan onvrede tot uitdrukking brengen en/of het condoleance
register op deze tekenen.

> Een minderheidskabinet is een mogelijkheid. CDA en VVD. Maar of dat de
> kiezer tevreden stemt ?

Lijkt me nauwelijks van belang.
Van groter belang wordt het vorm geven en uitdragen van het
gedachtengoed middels een goede en adequaate organisatie, en
gebruikmakend van ICT en vooral zelf vernieuwend te zijn en zeker
zichtbaar en tastbaar.

> Wat ook kan is een meerderheidskabinet: CDA VVD LPF, maar dat klapt snel
> ineen.

Want?

> Zelf heb ik getwijfeld tussen ChristenUnie en GroenLinks. Omdat ik iemand
> van de CU lijst kende heb ik uiteindelijk daarop gestemd. Omdat ik een
> christelijk-sociaal geluid wil laten horen.

Hebben die (nog) geen (discussie) maillijst?

> Sociaal en liberaal: dat ben ik nog steeds, maar ook christelijk.

Is dat niet hetzelfde als CDA?
Het hangt toch af van de mate waarin je wat bent op elk van de
onderdelen?
Of moet ik het van L/links naar R/rechts lezen!!!!?

Henk Elegeert