Consequenties trekken

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Fri May 17 00:57:10 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Peter Bos wrote:

 > Ik vind dat ook Thom de Graaf, die m.i. de laatste jaren een te soft
beleid als fractieleider heeft gevoerd moet aftreden en moet opstappen
uit de Tweede Kamer . (Alleen de laatste maand kwam die wat op gang )
Ook moet Van Boxtel opstappen (ivm het uitsluiten van samenwerking met
LPF. Dat heeft ons de das om gedaan)  Vanaf 1966 sluiten we voor de
verkiezingen ivm met zgn duidelijkheid heel dingen uit. Ik en de kiezer
hebben daar nooit iets van begrepen dat we ons altijd op een zijspoor
zetten. Van mij krijgen Giskes (stemde wel eens afwijkend)  en
Lambrechts (onzichtbaar) ook een onvoldoende en mogen ook weg . Zij die
altijd duidelijk zijn , Bakker en Dittrich mogen van mij blijven. Op
deze manier kunnen 5 nieuwe fractieleden toetreden en kan de verniewing
  eindelijk na 36 jaar beginnen.

Het sleutelwoord voor mij is *VISIE*.

Neem in gedachten PvdA, VVD, CDA, LPF, D66, enz ...

En wat springt je dan in gedachten, waar ging voor die partijen de
campagne over?

Geen visie dus, geen coherent, enthousiast verhaal, vaak zelfs niet eens
iets inhoudelijks.

Pim Fortuyn wist althans nog de indruk te wekken enige visie te hebben.

Balkenende was het vaste baken voor kiezers op zoek naar veilige
verandering. Geen echte visie, maar wel fris en vertrouwenwekkend.

Marijnissen zegt het zelfs al: 'Een partij zonder visie, zonder normen
en zonder engagement, is ten dode opgeschreven. Laten we afspreken nooit
zo te worden.'

En D66: democratisering, abstract, procedure-gericht, al 36 jaar,
niemand wordt er warm of koud van.

Met een bijltjesdag komen we er niet, de inbreng van de gevestigde namen
is net zo belangrijk als die van de nieuwe generatie. En allebei moeten
ze flink opgepord worden.

Back to basics: waarom moet u D66 stemmen, met een maximaal overtuigend
en inspirerend verhaal.

Er is altijd nog tijd voor de worsteling met de harde werkelijkheid als
het zo ver is. Wie weet kun je ook in die confrontatie meer
verwerkelijken dan je gedacht had.

Bart