uitslag

chefren chefren at PI.NET
Thu May 16 11:22:53 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> De kiezer heeft gesproken en ik ga eindelijk weer gewoon
 > aan het werk. Anderhalve maand geen inkomen hakt
 > erin, jongelui!

Haha, ik wist wel dat je het kamerlidmaatschap vooral als
veilige inkomstenbron zag!

Maar laat het geen smoes zijn om de db-nl zaak niet op te
lossen. Je weet dat het heel simpel is he? Gewoon alle
archieven en stukken aan een participant geven die nog wel
verder wil, naar kamer van koophandel (zie fotobeschrijving
op het web van Erik vanaf jouw huis, speciaal voor je
gemaakt, paar minuten lopen) en je uitschrijven als
bestuurder. Publiekelijk, liefst ook hier, aangeven dat je
er ook als participant =definitief= mee stopt (in een regel
zonder je gebruikelijke commentaar). Er wordt dan een
stemming uitgeschreven onder de participanten, jij stemt
actief en passief niet meer mee(!!!), nieuw bestuur en die
bepalen dan of en hoe ze de boel afbreken dan wel doorgaan.
En vooal blij zijn als ze geen rechtzaak tegen je starten
(ik zal me als je bovenstaande raad volgt sterk maken om te
zorgen dat dat niet gebeurd en anderen vragen hier nooit
meer over db-nl te beginnen).

> (maar laten we wel even heel goed beseffen dat we
 > gehalveerd zijn, en laten we eens heel goed nadenken
 > wat we anders moeten gaan doen).

De oplossing was heel simpel: Luisteren naar de critici,
niet naar de hielenlikkers. Niet beweren dat de critici dom
zijn en geen gelijk hebben of over iets anders beginnen of
negeren. Nee, de kritiek inhoudelijk weerleggen, respect
winnen voor je afwijkende mening, zodanig dat de critici
zeggen "OK". En dat kan, zonder op de man te spelen en zelfs
met een mening die ruimschoots verder van LPF af staat dan
die van D66, zie SP.

Maar mijn inschatting is dat, hoewel ik D66 in opzet een
symphatieke club vind, na ruim 33 jaar alle kansen verkeken
zijn. Je kan beter opnieuw beginnen met een heldere
boodschap dan doorzeuren. Maar de boodschap moet wel nieuw
zijn, geen oude wijn in nieuwe zakken. De andere partijen
hebben wat de kiezer belangrijk vindt aan D66 allang in de
programma's opgenomen. Met name VVD en LPF zitten wat
positionering betreft zodanig dicht op het D66 gedachtengoed
dat in die buurt onvoldoende nieuwe ideeen zijn te vinden
die ze niet zullen absorberen om zelf nog te kunnen groeien.
Kortom, naar mijn inzicht is het een lange tijd voorbij.
Eerst moet liberaal Nederland weer helemaal rond VVD zijn
geklonterd en de VVD moet als geheel wat zijn opgeschoven
naar rechts, dat kan nog makkelijk 33 jaar duren.

Ofwel er is geen oplossing meer, denken zal niet helpen.
Hopelijk je laatste advies voor D66 Hein!

+++chefren

p.s. De eerste reacties na de verkiezingen in deze lijst
zijn niet bemoedigend. Enge man Tjerk toont nul respect voor
andersdenkenden. Thom =moet= als bewezen ongeschikt weg,
alternatief is duidelijk: het kamerlid dat het minst op LPF
heeft gescholden. Veranderen van eerste kamer, kieswet,
koningschap, allemaal boodschappen waar de kiezer bewezen
geen boodschap aan heeft, daar kan je een huurling als Hein
mee lokken maar dat schiet weinig op, die was tijdje geleden
nog net zo makkelijk voor het Koningshuis. Wees ook blij dat
Hein niet namens D66 in de kamer zit, dat had jullie -3 tot
-4 zetels aan ellende en verlies van respect opgeleverd.

p.p.s. Mijn volgende mailtje naar deze lijst wordt een
"unsubscribe", mochten mensen nog willen reageren of vragen
hebben: chefren at pi.net Dank aan de paar mensen die
inhoudelijk op mijn bijdragen hebben gereageerd!