Over aanzetten tot haat gesproken...

Wed May 15 13:21:21 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bart,

Ben het met je eens, heb ook altijd de gesprekken met Thom en anderen
opgezocht, maar als afspraken om elkaar te spreken door hen niet nagekomen
worden, e-mails en telefoontjes gewoon niet beantwoord worden, bestuursleden
hard weg rennen of een medewerker op me af sturen om het gesprek onmogelijk
te maken, enzovoort, dan houdt het helaas op.

Let wel, tot vandaag heb ik niet de fout gemaakt mijn problemen met sommigen
in de partijtop samengevat zonder onderbouwing met voorbeelden aan te
roeren. Had ik vandaag ook niet helemaal zo moeten doen. Heb je gewoon
gelijk in. Zoals ook naar Chefren toegegeven, ik schiet ook weleens in zulke
fouten. Maar Hein gaf het goede voorbeeld dat dan maar ruiterlijk toe te
geven. Ik volg zijn voorbeeld bij deze.

Sterker nog, ik heb wel eens een kritische motie niet ingediend omdat de
toppers onterecht alleen maar bang waren dat de pers Thom zou beschadigen,
ik ben in die zin ook altijd loyaal aan D66 en mijn partijgenoten, ook als
ik het absoluut niet met ze eens ben, maar de liefde moet wel weer van alle
kanten gaan komen vanaf vandaag, deze bijzondere verkeizingsdag. Vanaf nu
hebben we allen weer de kans in de praktijk te brengen wat we geleerd
hebben.

Op naar een gezonde democratie, met democratische en open partijen en
politici, van en voor de burgers met de burgers.

En weg met al het paternalisme, ook dat vadertje Kok, die als
minister-president burgers denkt te moeten vertellen op basis van welke
gedachten ze hun stem op een kandiaat moeten bepalen (dus op een PvdA-er,
logisch nadenkend Melkert, want die is de beste, dat heeft de PvdA zelf al
vastgesteld, en de kiezer hoeft zich daarover dus ook niet door gevoelens te
laten misleiden)  ;-)

Fritz van Rikxoort